fredag 31 oktober 2008

Halloween imorrn!


Emma tar första bilden med sin nya kamera, kanske kommer jag börja figurera på bild i framtiden. Assecoaerna: Quaker's härliga instant oatmeal och Florida's Natural Premiums apelsinjuice, första gången sen vi anlände som jag inte köper Tropicana. Hursomhelst två grundstenar till en bra frukost, bagels inte inkluderade.

Så då är det äntligen dags att få se va Halloween verkligen är. För här verkar det garanterat vara något som går bortom den komersiella köpfest vi alltid beskyller traditionen att vara hemma. Mina klasskompisar har pratat utstyrslar för spektaklet i veckor, medan jag försökt fiska fram vad man mer gör... Ja, man klär ju ut sig, får jag till svar. Några speciella lekar eller övriga traditioner man gör? "Yeah, you dress up in those funny costumes, you know, and last year I was..."

Alltså är det upp till bevis imorgon, jag förväntar mig nåt mer än enbart den här utklädnadshysterin. Som regel verkar det gälla som kille att klä ut sig så dumt som möjligt, jag ska krypa in i en Stålmannendräkt med tillhörande lösmuskler. Tjejerna ska anspela mer på sex och synd, i stil med sjuksköterska eller naughty schoolgirl. I övrigt har jag fått uppfattningen av det är som vilken annan fest som helst, om än större och mer uppståndelse kring. Vi får se. Efter imorrn...

Btw, lustigt nog hör jag lite gamla svenska röster utifrån vardagsrummet nu, min kulturella flickvän som kollar "Sjunde inseglet" med sin amerikanske kompis Andy. Haha, skämt åsido så är det faktiskt Andy som tagit med rullen, ett bevis på Ingemar Bergsmans storhet här samt Andys klart entusiastiska filmsmak!

Inga kommentarer: