måndag 3 november 2008

Äntligen presidentval!


Så ja! Notera hur omsorgsfullt modiferad min lånade dräkt var, Tom hade varit vänlig och skapat ett hål i skrevet, perfekt för snabba pitstops då man annars hade varit tvungen att krypa ur hela dräkten. Han hade dock inget minne av hålets tillkomst eller ens dess existens (?). Capen saknades också, men nog lika bra det, hade den inte försvunnit på förra festen hade säkert jag försummat den.


Finaste Emma i sin 60's Swinger-dress med tidstypisk Beehive-frissa. Blandning av både utklädnad samt en helt ok outfit tyckte jag...



Halloween, denna kommersiella utstyrsel-orgie, blev en synnerligen amerikansk upplevelse. Emma och jag befann oss plötsligt bland en hel drös utklädda jänkare i ett hus nära 21st Av & Madison St. Enda eventuella smolket i bägaren var att min kompis Tom, som ursprungligen annonserat festen för mig inte kunde komma. Annars innehöll festen det mesta jag fått uppfattningen av att ett typiskt house party ska göra: röda plastmuggar, beer kegs, amerikansk kommersiell NRJ-musik och en drös lustiga jänkare. Bland damerna syntes mkt hud, medan killarna styrt upp sig i den ena dräkten dummare än den andra (mig inkluderad). Två personer var Barack Obama och minst en Sarah Palin.Min Stålmannen-outfit satt himla fint, nästan bra att tillhörande cape försvann på förra festen den användes.

Skönt att avhandla diverse oväsentligheter inför den stora dagen imorrn. Oklart om vi har en klar vinnare imorgonkväll, men känns halvsäkert att hela stan mynnar ut i en enda stor glädjeyra snarare än ett antiklimax. Medan jag själv gräver mig allt djupare ner i USA:s komplexa segregerade ras-samhälle, skulle en Obama-seger kännas smått overklig. Medveten om att jag troligen får en lite väl vänstervriden bild av verkligheten, då många av alla vetenskapliga uppsatser jag plöjer i min PoliScie-kurs är halvradikala, är diskrimineringen av svarta fortfarande högst slående för att inte tala om alla tillsynes oövervinnerliga stereotyper.


Kvällens värd (lyckligtvis i slutet av kvällen), visade uppmärksamhet till (nästan) samtliga gäster.


Den ena utstyrseln dummare än den andra.

Läggdags nu, marodör-morgon med statskunskap 07.45 imorrn... Än så länge inte helt hundra på var jag kommer att tillbringa kvällen imorgon, att inte vara 21 minskar snabbt många av möjligheterna, då massvis med barer kommer att sända live, särskilt på Broadway. Kommer dock försöka att springa över till centrum på Broadway när vinnaren korats, det lär bli upplopp vilket som, måste försöka fånga det hela på bild, ett historiskt ögonblick kommer det att vara, när det viktigaste valet på decennier ska avgöras!

1 kommentar:

Anonym sa...

haha, älskar supermandräkten, har själv haft en sån en gång i tiden :-D