måndag 17 november 2008

Bubbelbad och en drös nya intare


Fångade på bild, hela den gräsliga färgskalan taxibilarna är målade i.


Inte konstigt att jag flinar förnöjt, 15 november med sol och nästan upp mot femton grader ute!


Hjärt och kärlsjukdomar år 2035 om det blir sån här frukost i fortsättningen.


Emma skjuter snygg bild på mig när jag går genom härliga Freeway Park, belägen mitt ovanför Interstate 5.

I fredags var det äntligen dags att prova Sunnys beryktade "hot tub". Sunny var en i gänget jag och Emma åkte till Vancouver med för några veckor sen. Jag anslöt University of Washingtongänget vid åttatiden på kvällen. Robert, Charlottas och Beckys hus fylldes i vanlig ordning med en hög sköna internationella studenter. Därifrån klippte vi sedan en Yellow Cab och åkte till Sunnys lägenhet i Belltown, mkt central stadsdel i Seattle.

Sunny bodde precis som jag i en studio, men där slutade eventuella likheter med the Brick building på Broadway & James St. Tror byggnaden hade upp mot trettio våningar och högst upp låg själva badavdelningen där det fanns pool, bastu och såklart även bubbelpoolen. Hur gött som helst att sitta i en full bubbelkopp och passande nog se toppen på mkt närbelägna Space Needle genom de stora panoramafönstren. Sunny är, som tidigare nämnt i denna digitala publikation, synnerligen fascinerad av allt som har att göra med Sverige, hennes lägenhet innehöll massa svenskt godis och till råga på allt några svenska vänner till henne bosatta i Seattle.

Lördagsfrukost intog Emma och jag på typiskt amerikanskt frukost-brunchställe på Madison Street, cirka tio minuter från hemmet. Efter en redig skinkskiva, en hamburgare samt två lönnsirapindränkta amerikanska pannkakor nersköljt med lite blaskigt kaffe drog vi oss ner på stan. Bortsett från ett stopp på American Apparel var besöket på omtalade Victorias Secret nog dagens shoppinghändelse nummer ett. Garanterat julklappsstället nr 1 för alla pojkvänner, Twilfit och allt vad flottare underklädesaffärer heter i Sverige bleknade i jämförelse, haha... I övrigt råkade vi titta in på Barneys New York som krängde snygga rockar för kring $3000. Trist att kronan tappat så mkt i värde, jag blev tvungen att skippa eventuella inköpsplaner... Skämt åsido en hutlöst dyr butik med märken som bl.a. Prada, Barbour och massa designerkläder.



Påsen, innehållet, färgerna och härligt prassliga pappret som lades överst - allt var så rätt.


Nya husölen!

Kvällen innebar åter en tripp till University of Washington-området för att gå på ett stort house party. Blev en mkt lyckad och sen kväll med Vancouvergänget samt en drös andra sköna "intare". Pratade en del med kubansk student och undrade hur beståndet av gamla jänkare såg ut. Han menade att eftersom landet i princip stängde gränserna vid Castro tillträdande 1959, är i princip allt i landet från pre-1959. Därför är man mkt mån om hålla sina gamla 50-talsjänkebilar i gott skick genom att nytillverka reservdelar till dem på plats. Han verkade inte heller ha några större problem med att vara kuban i USA, jag antar att öppna och toleranta Seattle är rätta stället att vara på. Vidare hann jag med att avhandla studentlivet i Sthlm med taiwanesisk student som kört utbyte i Sverige. "I liked it very much, the corridor in Lappis was awesome", menade han och höjde valborgsfirandet på Upplands nation till skyarna.


Robert hjälper Lotta att dricka ur den - såklart - röda plastmuggen.

Inga kommentarer: