onsdag 5 augusti 2009

Undersökande journalistik (?) och Ulva Kvarn

En mkt fin MG TF 1500 på Ulva kvarn-träffen igår. I vanlig ordning ett underskott av europeiska bilar, men i övrigt smockfullt med entusiastbilar i den härliga sommarkvällen!

En sanslöst fin Saab 99 Turbo, härligt extrautrustad med det så tidstypiska och vid den tiden helrätta jalusiet. Bilen som introducerade turbokonceptet bland personbilar och på riktigt satte Saab på den internationella kartan. Notera dekarakteristiska Incafälgarna, en stilikon bland inom bilvärlden. Helt i klass med Porsche klassiska Fuchsfälg.

Bild till Snerikes tidning inför ett reportage där jag uppmärksammar studentikosa inköpsställen i Uppsala. Vilken är bäst? Och billigast...? Entrén ovan tillhör Ica Väst, belägen nedanför studentgettot Flogsta utanför Uppsala. Enligt hörsägen butiken som säljer mest pasta i hela Sverige, något jag inte betvivlar.

Lönar det sig att storhandla? Svaret hoppas jag bjuda på i kommande nummer av Uppsalas nästa nationstidning!

Endast två och en halv dagar återstår på Fotokompaniet. Synd, särskilt nu när helsköne Mattias är tillbaks och styr labbet tillsammans med mig. På lördag blir det fest hemma i härliga Skarpäng hos Karl-Oscar.

Carreran fick lättare lackvård och det blev riktigt bra lyster i den härliga Indishrot-kulören. Turtles flytande hårdvax för exteriören samt läderfett till de knubbiga sportstolarna. Modellen känns bara mer och mer rätt ju mer mil jag lägger bakom mig. Samtidigt börjar jag undra hur det känns att köra en ur-Turbo. Är det lika skrämmande härligt som myten säger?

Inga kommentarer: