lördag 1 augusti 2009

Åter till (jobb)festerna

Djursholms slott, en riktig gammal borg och Banérarnas högsäte. Det är ungefär vad som sitter kvar efter i alla fall tre slottsvandringar under lågstadiet. Mäktig byggnad är det hursomhelst, och vore barnsligt roligt att styra en egen fest här.

Igår fotade jag mitt första mingel efter ett uppehåll. Upplägget var ett bröllopsjubileum på trogna marker, festlokalen var gamla fornborgen och tillika kommunhuset Djursholms slott. Gästerna bjöd på uppvisning genom sitt utklädningstema och ljuset under fördrinken som hölls framför den mäktiga fasaden var helt perfekt, regnet försvann och mjuk sol tittade fram. Skoj att vara tillbaka, ser fram mot fler liknande fester till hösten. Tack till gamle fotovapendragaren Jonathan Norling som fixade fotningen åt mig. Själv stod han för ljudet och levererade många slagdängor när festsalen dukats av.

Blir några dagars nervarvande i Dalarna när fotolabbet är färdkört idag. Mängden bryggkaffe kommer vara konstant hög under dagen...

Han hade med sig en smått monstruös uppsättning låtar, slagdängenivå hög!

En trött Jonathan?


Så skönt att köra veteran-Porsche som åkbil! Efter de drygt tvåhundrafemtio första milen har den gått som en klocka. Och jag kan fortfarande inte se mig mätt på formen. Går veteranbilsägande så här smidigt största delen av tiden förstår jag inte att fler skippar opersonliga och identitetslösa massprodukter och åker entusiastbil.

Inga kommentarer: