torsdag 4 november 2010

Post facebook....



"Nu finns vi på Facebook". Jaha, och?

Befinner mig i slutskedet av en utdragen hemtentaperiod med utan problem upp till tjugo facebook-inloggningar och lika många mailkollar dagligen när tristessen kliar sönder fingrarna. Inte utan att man ledsnar på sociala medie-hetsen. Och mitt egen missbruk för just dessa medier... Sen är det också svårt att inte tröttna på alla kommersiella tomtar som överskattar facebook och tjatar om det jämt och ständigt. Eller? Antar att det är värsta hippa grejen som ger payback eftersom det dyker bland de mest märkliga och ointressanta varumärken.

Så, hursomhelst, nu finns även Nilson Shoes på facebook. Ska man diskutera skomode på wallen? Eller "gilla" modellerna där så att alla andra ser det? På mig har det i alla fall effektiv verkan – i rena ilskan och tröttheten
FB-tjatet bemödar jag mig ett besök i en av butikerna – ja en sån där riktig (med lokal!) som finns i verkligheten
där man kan känna på varorna och flirta (IRL) med den såklart snygga expediten. Smart Nilson...

Inga kommentarer: