måndag 21 februari 2011

Livet är en (sjuhelvetes utdragen) schlager


Tummen upp? Njaa, eller i alla fall när Sara Varga huserar bakom skivspelarna. Trögare går det för den sockersöta DJ-tjejen och modellen i schlagersammanhang, även om hon nu kvalade vidare till andra chansen i lördagens deltävling i Linköping. Bilden ovan tog jag som blåögd mingel-visionär för sajten Finest.se – på den tiden känd som Sthlmsfinest. Var? Olssons video som blivit Olssons skor sen dess. Ganska precis fyra år sen …

Schlagerhysterin är i full gång – och närmar sig ve och fasa nog nästan sitt slutskede. Själv har jag haft sämre och sämre koll de senaste åren, förra året missade jag i princip alla deltävlingar även om Timoteijs "Kom" gick en gång för mkt i spellistan. Ett faktum som kändes lite mer okej (eller tvärtom kanske?!) när även landsfader Reinfeldt uppenbarligen föll för den unga och musikaliska tjejkvartetten från södra Sverige.

Lördagens deltävling kändes lagom tunn – och lite passivt noterade jag att schlagerdebutanten Sara Varga inte överraskade. Eller i alla fall inte positivt, i ett naivt ögonblick hade jag hoppats på just henne efter att ha spottat henne många gånger i Stockholms nattliv under tiden som flanerande mingelfotograf för snart fem år sen.

Inga kommentarer: